DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO

Oświadczenie o dostępności:

Dom Pomocy Społecznej w Parkoszu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji i aktualizacji strony:

Deklaracja dostępności dotyczy stron internetowych: https://dpsparkosz.pl/ oraz BIP: https://dpsparkosz.ssdip.bip.gov.pl/.

Data publikacji strony internetowej:         4 maj 2021 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji:   26 marzec 2023 r.

Stan dostępności cyfrowej:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

strona internetowa spełnia większość wymagań zawartych w załączniku do ustawy o dostępności cyfrowej.

strona internetowa nie zawiera błędów dostępności cyfrowej uniemożliwiających użytkownikom odczyt lub zrozumienie prezentowanych istotnych treści, w tym użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających lub używających niestandardowych sposobów nawigacji.

strona internetowa nie zawiera błędów dostępności cyfrowej uniemożliwiających użytkownikom skorzystanie z oferowanych usług, w tym użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających lub używających niestandardowych sposobów nawigacji.

część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny.

niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu.

Niezgodność z załącznikiem:

Formularz kontaktowy nie ma etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu.

Możesz skontaktować się z nami:

pisząc na adres e-mailowy: sekretariat@dpsparkosz.pl,

 wysyłając wiadomość ePUAP – adres skrytki: DPS-PARKOSZ lub na adres e-doręczeń: AE:PL-86058-74044-ASAGD-27

• dzwoniąc do nas na numer tel. 14 672 14 56.

Dane adresowe:

Dom Pomocy Społecznej w Parkoszu

Parkosz 26,

39-220 Pilzno

Treści nieobjęte przepisami:

• Zdjęcia nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i Głuchych. Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny.

Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Nadmierne koszty:

Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Oceniliśmy to na podstawie: analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia pierwszej deklaracji:          5 maj 2021 r.

Data ostatniego przeglądu deklaracji:       24 marzec 2024 r.

Data aktualnego przeglądu deklaracji:      28 marzec 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o automatyczny test stron internetowych: https://www.powermapper.com/products/sortsite/.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje:

przejrzysty i czytelny układ materiałów;

podwyższony kontrast (czarne tło, białe/żółte litery);

możliwość powiększenia liter na stronie (normalna wielkość tekstu, duża wielkość tekstu, bardzo duża wielkość tekstu);

menu aktywowane klawiszem TAB bezpośrednio po otwarciu strony, pozwalające dotrzeć do: menu głównego / treści / stopki.

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej:

Nie dotyczy

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej:

Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.

Skróty klawiszowe:

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tych stron internetowych możesz zgłosić w DPS w Parkoszu do Pani Anety Lech, adres poczty e-mail: sekretariat@dpsparkosz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 14 672 14 561.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie należy podać:

dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,

wskazanie strony internetowej, lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo,

wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,

wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy,

Na zgłoszenie odpowiemy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy o tym. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, nie będzie mogło nastąpić w terminie, wówczas niezwłocznie powiadomimy Pana/Panią o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej lub elementu strony internetowej, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Pana/Pani żądaniu, zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową:

Jeżeli w odpowiedzi na Pana/Pani wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej, a Pan/Pani nie zgadza się z tą odmową, ma Pan/Pani prawo złożyć skargę.

Skargę ma Pan/Pani prawo złożyć także, jeśli nie zgadza się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który został zaproponowany w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę można złożyć listownie lub mailem do Dyrektora DPS w Parkoszu:

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Parkoszu
Parkosz 26,
39-220 Pilzno
e-mail: sekretariat@dpsparkosz.pl
ePUAP – adres skrytki: DPS-PARKOSZ
adres e-doręczeń: AE:PL-86058-74044-ASAGD-27

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu: https://www.gov.pl/web/gov/zloz-wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-cyfrowej-strony-internetowej-lub-aplikacji-mobilnej

Pan/Pani może także poinformować o tej sprawie Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/

Pozostałe informacje:

Aplikacje mobilne:

Dom Pomocy Społecznej w Parkoszu nie posiada aplikacji mobilnych.

Dostępność architektoniczna:

Adres siedziby:

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Parkoszu

Parkosz 26,

39-220 Pilzno

Dojazd do siedziby DPS w Parkoszu jest możliwy komunikacją Monis. Od strony Zajazdu Parkosz – przystanek autobusowy jest usytuowany nieopodal bramy wjazdowej. Dojazd i dostęp do budynku – droga utwardzona.

DPS w Parkoszu posiada dwie bramy wjazdowe. Wjazd główny od strony Zajazdu Parkosz – droga utwardzona oraz wjazd od drogi gminnej Parkosz – droga utwardzona. Przy obu wjazdach – zamykana brama, otwierana automatycznie lub za pomocą dzwonka.

Dojazd i dostęp do budynku jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Dom mieści się w ogrodzonym budynku.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:

Po wjeździe przez bramę główną po lewej stronie usytuowany jest parking, a po prawej stronie znajduje się stanowisko dla osób niepełnosprawnych.

Po wjeździe przez bramę od drogi gminnej Parkosz usytuowany jest parking oraz wyznaczone miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnością.

Podjazd do budynku z poziomu parkingu, umożliwia wjazd dla osób z wózkiem.

Opis dostępności wejść do budynku:

Dwa główne wejścia do budynku są wyposażone w podjazdy dla wózków inwalidzkich (do części mieszkalnej i administracyjnej).

Do obu wejść prowadzą schody. Pierwszy i ostatni stopnie wyróżnione są w sposób wizualny taśmą kontrastową. Na wszystkich schodach wejściowych na ich części wyłożona jest również mata antypoślizgowa. Zainstalowane są poręcze.

Na schodach nie ma platformy schodowej. Drzwi wejściowe nie są automatycznie rozsuwane.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:

Budynek dwukondygnacyjny wyposażony w windę.

Schody wewnętrzne wyposażone są w poręcze. Ciąg korytarzy posiada zainstalowane poręcze. Na schodach nie ma schodołaza, jednakże DPS w Parkoszu jest wyposażony w krzesła i maty ewakuacyjne.

Pierwszy i ostatni stopień wewnętrzne wyróżnione są w sposób wizualny taśmą kontrastową. Budynek posiada windę (po stronie mieszkalnej) z przyciskami w języku Braille’a oraz komunikatami głosowymi. Szerokie korytarze pozwalają na manewrowanie wózkiem inwalidzkim.

Miejscem pierwszego kontaktu jest punkt informacyjny na parterze pokój pracowników socjalnych (wejście główne do budynku administracji-parter z pomieszczenia portierni).

Na terenie DPS w Parkoszu nie ma tyflomap, pomieszczenia nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem Braille’a. Brak jest dźwiękowego systemu nawigacji dla osób niewidomych.

Toalety:

Toalety znajdują się na parterze w części administracyjnej (po lewej stronie) oraz na piętrze w części mieszkalnej, z których mogą skorzystać także osoby z niepełnosprawnością.

Mieszkańcy posiadają własne toalety.

Toalety dla osób z niepełnosprawnościami wyposażone są w uchwyty, zapewniają możliwość manewrowania wózkiem inwalidzkim i są wyposażone w system przywołań.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych – osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu: do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz innych ogólnodostępnych budynków przeznaczonych do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynków biurowych i socjalnych. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna:

W DPS w Parkoszu nie ma tłumacza języka migowego w tym on-line, nie ma pętli indukcyjnej.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną lub informacyjno-komunikacyjną:

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Zgłaszając takie żądanie należy podać:

dane kontaktowe wnioskodawcy,

wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,

wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,

wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Na Pana/Pani zgłoszenie odpowiemy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w ww. terminie, powiadomimy Pana/Panią niezwłocznie o przyczynach opóźnienia i wskażemy nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, niezwłocznie zawiadomimy Pana/Panią o braku możliwości zapewnienia dostępności i zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.

W postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.

W przypadku gdy DPS w Parkoszu nie zapewni wnioskodawcy dostępności, zgodnej z żądaniem służy Panu/Pani prawo złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin:

• 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

• podany przez DPS w Parkoszu jako nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, wskazany w powiadomieniu.

• otrzymania zawiadomienia, o wyjątkowych okolicznościach niemogących zapewnić dostępności.

Posiada Pan/Pani prawo poinformowania o tej sprawie Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie.

Dom Pomocy Społecznej w Parkoszu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji i aktualizacji strony:

Deklaracja dostępności dotyczy stron internetowych: https://dpsparkosz.pl/ oraz BIP: https://dpsparkosz.ssdip.bip.gov.pl/.

Data publikacji strony internetowej: 4 maj 2021 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 26 marzec 2023 r.

Stan dostępności cyfrowej:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

strona internetowa spełnia większość wymagań zawartych w załączniku do ustawy o dostępności cyfrowej.

strona internetowa nie zawiera błędów dostępności cyfrowej uniemożliwiających użytkownikom odczyt lub zrozumienie prezentowanych istotnych treści, w tym użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających lub używających niestandardowych sposobów nawigacji.

strona internetowa nie zawiera błędów dostępności cyfrowej uniemożliwiających użytkownikom skorzystanie z oferowanych usług, w tym użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających lub używających niestandardowych sposobów nawigacji.

część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny.

niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu.

Niezgodność z załącznikiem:

Formularz kontaktowy nie ma etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu.

Możesz skontaktować się z nami:

pisząc na adres e-mailowy: sekretariat@dpsparkosz.pl,

 wysyłając wiadomość ePUAP – adres skrytki: DPS-PARKOSZ lub na adres e-doręczeń: AE:PL-86058-74044-ASAGD-27

• dzwoniąc do nas na numer tel. 14 672 14 56.

Dane adresowe:

Dom Pomocy Społecznej w Parkoszu
Parkosz 26,
39-220 Pilzno

Treści nieobjęte przepisami:

• Zdjęcia nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i Głuchych. Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny.

Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Nadmierne koszty:

Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Oceniliśmy to na podstawie: analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia pierwszej deklaracji:          5 maj 2021 r.

Data ostatniego przeglądu deklaracji:       24 marzec 2024 r.

Data aktualnego przeglądu deklaracji:      28 marzec 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o automatyczny test stron internetowych: https://www.powermapper.com/products/sortsite/.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje:

przejrzysty i czytelny układ materiałów;

podwyższony kontrast (czarne tło, białe/żółte litery);

możliwość powiększenia liter na stronie (normalna wielkość tekstu, duża wielkość tekstu, bardzo duża wielkość tekstu);

menu aktywowane klawiszem TAB bezpośrednio po otwarciu strony, pozwalające dotrzeć do: menu głównego / treści / stopki.

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej:

Nie dotyczy

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej:

Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.

Skróty klawiszowe:

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tych stron internetowych możesz zgłosić w DPS w Parkoszu do Pani Anety Lech, adres poczty e-mail: sekretariat@dpsparkosz.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 14 672 14 561.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie należy podać:

dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,

wskazanie strony internetowej, lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo,

wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,

wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy,

Na zgłoszenie odpowiemy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy o tym. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, nie będzie mogło nastąpić w terminie, wówczas niezwłocznie powiadomimy Pana/Panią o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej lub elementu strony internetowej, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Pana/Pani żądaniu, zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową:

Jeżeli w odpowiedzi na Pana/Pani wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej, a Pan/Pani nie zgadza się z tą odmową, ma Pan/Pani prawo złożyć skargę.

Skargę ma Pan/Pani prawo złożyć także, jeśli nie zgadza się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który został zaproponowany w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę można złożyć listownie lub mailem do Dyrektora DPS w Parkoszu:

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Parkoszu
Parkosz 26,
39-220 Pilzno
e-mail: sekretariat@dpsparkosz.pl
ePUAP – adres skrytki: DPS-PARKOSZ
adres e-doręczeń: AE:PL-86058-74044-ASAGD-27

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu: https://www.gov.pl/web/gov/zloz-wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-cyfrowej-strony-internetowej-lub-aplikacji-mobilnej

Pan/Pani może także poinformować o tej sprawie Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/

Pozostałe informacje:

Aplikacje mobilne:

Dom Pomocy Społecznej w Parkoszu nie posiada aplikacji mobilnych.

Dostępność architektoniczna:

Adres siedziby:

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Parkoszu
Parkosz 26,
39-220 Pilzno

Dojazd do siedziby DPS w Parkoszu jest możliwy komunikacją Monis. Od strony Zajazdu Parkosz – przystanek autobusowy jest usytuowany nieopodal bramy wjazdowej. Dojazd i dostęp do budynku – droga utwardzona.

DPS w Parkoszu posiada dwie bramy wjazdowe. Wjazd główny od strony Zajazdu Parkosz – droga utwardzona oraz wjazd od drogi gminnej Parkosz – droga utwardzona. Przy obu wjazdach – zamykana brama, otwierana automatycznie lub za pomocą dzwonka.

Dojazd i dostęp do budynku jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Dom mieści się w ogrodzonym budynku.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:

Po wjeździe przez bramę główną po lewej stronie usytuowany jest parking, a po prawej stronie znajduje się stanowisko dla osób niepełnosprawnych.

Po wjeździe przez bramę od drogi gminnej Parkosz usytuowany jest parking oraz wyznaczone miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnością.

Podjazd do budynku z poziomu parkingu, umożliwia wjazd dla osób z wózkiem.

Opis dostępności wejść do budynku:

Dwa główne wejścia do budynku są wyposażone w podjazdy dla wózków inwalidzkich (do części mieszkalnej i administracyjnej).

Do obu wejść prowadzą schody. Pierwszy i ostatni stopnie wyróżnione są w sposób wizualny taśmą kontrastową. Na wszystkich schodach wejściowych na ich części wyłożona jest również mata antypoślizgowa. Zainstalowane są poręcze.

Na schodach nie ma platformy schodowej. Drzwi wejściowe nie są automatycznie rozsuwane.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:

Budynek dwukondygnacyjny wyposażony w windę.

Schody wewnętrzne wyposażone są w poręcze. Ciąg korytarzy posiada zainstalowane poręcze. Na schodach nie ma schodołaza, jednakże DPS w Parkoszu jest wyposażony w krzesła i maty ewakuacyjne.

Pierwszy i ostatni stopień wewnętrzne wyróżnione są w sposób wizualny taśmą kontrastową. Budynek posiada windę (po stronie mieszkalnej) z przyciskami w języku Braille’a oraz komunikatami głosowymi. Szerokie korytarze pozwalają na manewrowanie wózkiem inwalidzkim.

Miejscem pierwszego kontaktu jest punkt informacyjny na parterze pokój pracowników socjalnych (wejście główne do budynku administracji-parter z pomieszczenia portierni).

Na terenie DPS w Parkoszu nie ma tyflomap, pomieszczenia nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem Braille’a. Brak jest dźwiękowego systemu nawigacji dla osób niewidomych.

Toalety:

Toalety znajdują się na parterze w części administracyjnej (po lewej stronie) oraz na piętrze w części mieszkalnej, z których mogą skorzystać także osoby z niepełnosprawnością.

Mieszkańcy posiadają własne toalety.

Toalety dla osób z niepełnosprawnościami wyposażone są w uchwyty, zapewniają możliwość manewrowania wózkiem inwalidzkim i są wyposażone w system przywołań.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych – osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu: do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz innych ogólnodostępnych budynków przeznaczonych do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynków biurowych i socjalnych. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna:

W DPS w Parkoszu nie ma tłumacza języka migowego w tym on-line, nie ma pętli indukcyjnej.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną lub informacyjno-komunikacyjną:

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Zgłaszając takie żądanie należy podać:

dane kontaktowe wnioskodawcy,

wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,

wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,

wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Na Pana/Pani zgłoszenie odpowiemy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w ww. terminie, powiadomimy Pana/Panią niezwłocznie o przyczynach opóźnienia i wskażemy nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, niezwłocznie zawiadomimy Pana/Panią o braku możliwości zapewnienia dostępności i zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.

W postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.

W przypadku gdy DPS w Parkoszu nie zapewni wnioskodawcy dostępności, zgodnej z żądaniem służy Panu/Pani prawo złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin:

• 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

• podany przez DPS w Parkoszu jako nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, wskazany w powiadomieniu.

• otrzymania zawiadomienia, o wyjątkowych okolicznościach niemogących zapewnić dostępności.

Posiada Pan/Pani prawo poinformowania o tej sprawie Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl.


Przejdź do treści